loading...
هدایت
محمد بازدید : 23 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
امام علی(ع) فرمودند :
مَا مِنْ مُؤْمِنٍ يَسْمَعُ بِهَمْسِ الضَّيْفِ وَفَرِحَ بِذَلِكَ إِلَّا غُفِرَتْ لَهُ خَطَايَاهُ وَإِنْ كَانَتْ مُطْبَقَةً بَيْنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ
هيچ مؤمنى نيست كه صـداى پاى مهمان را بشنود و خوشحال شود الا اينكه خداوند گناهانش را بيامرزد اگر چه به اندازه فاصله بين زمين و آسمان باشد .
(مستدرك الوسائل ج16 ص257)


 


محمد بازدید : 20 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
گزارش فارس از نکوداشت سالکان حکمت و فکرت
«دینانی و اعوانی» رفقای قدیمی را دیدند و سر ذوق آمدند+تصاویر

غلامرضا اعوانی که هفته اول اسفند 70 ساله است و غلامحسین ابراهیمی دینانی که سه ماه پیش 80 سالگی را تجربه کرد، در مؤسسه حکمت و فلسفه حضور یافتند و با جمع کثیری از دوستان و دوستداران خود خاطره ماندگاری را رقم زدند و حسابی سر ذوق آمدند.

خبرگزاری فارس: «دینانی و اعوانی» رفقای قدیمی را دیدند و سر ذوق آمدند+تصاویر
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، در مراسم مذکور آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای، رضا داوری اردکانی، محسن جهانگیری، آیت‌الله سید مصطفی محقق‌داماد، حجت‌الاسلام احمد احمدی، کریم مجتهدی، نجفقلی حبیبی، سید عباس صالحی، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، ضیاء موحد، منوچهر صانعی دره‌بیدی، زهرا مصطفوی و ... حضور داشتند.

 

 

غلامرضا اعوانی در آیین نکوداشت خود گفت: انسان وقتی به دنیا می‌آید مانند لوح نانوشته است و امکاناتی برای او فراهم می‌شود که به اعتقاد بنده الهی است و این امکانات، معلم‌ها هستند و بنده با وجود گذشت سال‌ها از آن زمان اکنون نیز برای اساتید دوران دبستان، دبیرستان و دانشگاه فاتحه می‌خوانم که از آن جمله می‌توان به مرحوم دکتر مهدوی اشاره کرد که شبانه‌روز برای آموزش ما زحمت می‌کشید.

وی ادامه داد: ما اگر علاقه‌‌ای داریم از اساتید خود سرمشق گرفته‌ایم که برخی از اساتید حتی بیشتر از فرزندان خود نسبت به ما دلسوز بودند.

عضو فرهنگستان علوم در خصوص جایگاه فلسفه اظهار داشت: فلسفه، معیار علوم است و فلسفه همان است که انسان می‌اندیشید و دیگر هیچ.

وی با اشاره به اینکه در داخل و خارج مرا به افلاطون متهم می‌کنند، تصریح کرد: بنده افلاطون را یکی از فلاسفه بزرگ تاریخ می‌دانم و تمام اساتید، نمود و مظهر حکمت هستند اما شدت و ضعف دارند و افلاطون نمود بیشتری از حکمت است.

اعوانی در ادامه به بیان تفاوت حکمت و سایر علوم پرداخت و گفت: براساس دیدگاه افلاطون و دکارت، علوم همه با پدیدارها سروکار دارد اما فلسفه علم به حقایق اشیاء است برای اینکه در علوم به حقیقت برسیم باید از دیدگاه حکمت و فلسفه وارد شویم.

وی افزود: سیر حکمت در یونان از «سوفیا» به «فیلوسوفیا» جریان دارد اما در جهان اسلام از فیلوسوفیا به سوفیا تبدیل شده است.

عضو فرهنگستان علوم با تأکید بر ضرورت خودشناسی عنوان کرد: ‌انسان ابتدا به حقیقت وجودی خویش پی می‌برد و شعار سقراط هم خودشناسی است، خودشناسی اصل است و اگر انسان به معنای کلی کلمه خودشناس نباشد غرض حکمت، حاصل نمی‌شود.

اعوانی گفت: اگر دوباره به دنیا می‌آمدم بیشتر به فلسفه می‌پرداختم و نقایص کارم را جبران می‌کردم.  

وی در پایان با تشکر از همسرش اظهار داشت: کسی که می‌خواهد زندگی کند با پرداختن به فلسفه نمی‌توان زندگی کرد و امرار معاش کرد همسرم نه تنها مانع‌تراشی نکرد بلکه بنده را کمک و تشویق کرد که جای تشکر دارد.

 

 

* عالم، ظهور حکمت است/کمال ازلی و ابدی هر حکیمی با بهره‌مندی از تعقل میسر می‌شود

در ادامه غلامرضا ابراهیمی دینانی گفت: این جلسه نکوداشت که برگزار شد من و دکتر اعوانی مسئله‌ای نیستیم اما حکمت مسئله است و در واقع این احترامی بود که حضار به فلسفه و حکمت قائل شدند و حکمت همیشه هست و حکیم است که چند روزی هست و می‌رود اما هیچ وقت علم از حکمت خالی نیست.

وی اظهار داشت: عالم ظهور حکمت است حکمت نباشد هیچ چیزی نیست حکمت ازلی و ابدی است و حکمت حادث نیست. صفات خداوند عین ذات اوست لذا اگر می‌گوییم خدا حکیم است و یا خدا حکمت است اشتباه نگفته‌ایم و این غلو نیست چون خدا ازلی است حکمت هم ازلی است و هرچه ازلی است ابدی است.

این چهره ماندگار فلسفه گفت: انسان منهای فکر، انسان جمادی بیش نیست این عالم نیز ظهور حکمت الهی است و سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که اگر حکمت ازلی و ابدی است پس چگونه می‌توان آن را به دست آورد؟!

وی تصریح کرد: ممکن است هزاران خورشید در دل حکیم بتابد و آخر بر کمال، ذره‌ای راه نیابد، اینکه آخرین ذره چیست یا کمال ذره چیست و یا اینکه مگر ذره کمال دارد، باید گفت بله، کمال ذره، کمال آدم است، کمال ازلی و ابدی هر حکیمی باید بهره‌مند شود از تعقل.

دینانی در پایان گفت: همسرم ذره‌ای مانع در راه فکری ایجاد نکرد و همیشه معاون و همراه من بوده است.

در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام خسروپناه رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با اهدای یک تابلوفرش به همسر استاد دینانی، از وی به پاس یک عمر همراهی با فیلسوف گفت‌وگو تجلیل کرد.

 

برای مطالعه دیگر سخنرانی‌های این مراسم از لینک‌های زیر اقدام کنید:

* سیاست را در فلسفه نادیده نگرفتم/ هنر «دینانی» سیاسی‌نشدن اوست

* «اعوانی» افتخار فلسفه اسلامی در عرصه بین‌الملل است/ «دینانی» و مقابله با فلسفه‌ستیزان مشهدی

* «اعوانی» و «دینانی» نیم قرن به عرصه فلسفه و حکمت خدمت کردند

* فلسفه بدون عمل فاقد ارزش است/ موفقیت فیلسوف، موفقیت جامعه است

*مشاهده گزارش تصویری مراسم سالکان حکمت و فکرت

 

 

انتهای پیام/ک

اخبارمرتبط :

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

محمد بازدید : 10 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
سلام وعرض ادب خدمت دوستداران وهمراهان اسراء

انشاالله که هر جا هستین سلامت باشین زیر سایه قران و اهل بیت

جمعه ۱۶ اسفند هم اختتامیه سومین دوره مسابقه تلویزیونی اسراء هم از شبکه قران ومعارف سیما با اجرای سید وحید مرتضوی ومهدی صفری پخش شد،ونفرات برگزیده این دوره هم معرفی شدند

خوشحالیم که اینبار هم این مراسم با حضور کارشناسان برگزار شد،البته جای استاد صدیق هم خالی بود....

به نظر بنده جای مسابقه خواهران هم خالی بود....امیدواریم که دوباره بزارن........

حیف این دوره هم تموم شد،دلمون برای اسراء ،عمو وحید،بچه ها،اساتید تنگ میشه .....

انشاالله در سال جدید اسراء هم با بهترین کیفیت میاد دوباره

خب دیگه فعلا حرفی نیس،التماس دعا از همه دوستان


محمد بازدید : 9 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

١٢١- آیا می‌دانستید که فارسی‌زبانان اصطلاح «پیش غازی و معلق‌بازی» را به‌اشتباه «پیش قاضی و معلق‌بازی» می‌گویند؟

«غازی» از جمله به معنی «معرکه‌گیر» و «بندباز» است. منظور از این تعبیر عامیانه این است که «پیش کسی که روی بند معلق می‌زند و شیرین‌کاری می‌کند، معلق‌زدن هنرنماییِ‌ ناچیزی است!»


محمد بازدید : 92 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
 

ادیپ شهریار

Edipo Re

 

 

نشانه ها:

 

نمایشنامه نویس: سوفوکل

فيلمنامه نويس: پیر پائولو پازولینی

طراحان صحنه: آندره آ فانتاچی – لوییجی اسکاچانوچه

کارگردان: پیر پائولو پازولینی

بازيگران:

فرانکو چیتی

سیلوانا مانگانو

کارملو بنه

جولیان بک

پیر پائولو پازولینی

آلیدا والی

آهنگسازان: پازولینی – موتسارت

فيلمبردار: جوزپه روتزولینی

طريقه فيلمبرداری: تکنی کالر

مدت: ۱۱۰ دقیقه

زمان آفرینش: ۱۹۶۷ میلادی

پخش از: آرگو فیلم

ساخت کشور: ایتالیا

  

خلاصه داستان:

 

نمایی از فیلم

علیرغم هشدار هاتفی نابینا، ادیپ ندانسته پدر خود را می کشد و با مادر خویش ژوکاستا ازدواج می کند. زمانی که حقیقت آشکار می شود، مادرش خودکشی می کند و ادیپ چشمان خود را از حدقه بیرون می آورد.

 

نقد و بررسی:

 

ارزش: خوب

  

برگرفته از:

 

کتاب: فرهنگ جهانی فیلم – جلد ۱

تألیف: بهروز دانشفر

 

زمینه نوشته پیوسته پیشین:

فیلمشناسی سینمایی

 


محمد بازدید : 15 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

آقایان فرهاد و جمال مرادی و فرشاد عباسی،در گذشت غم انگیز مادر بزرگ گرامی تان را به شما تسلیت عرض می نماییم...


محمد بازدید : 10 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
بهار اومد دوباره / شعرم قابلی نداره :


گشته دلم شاد ، جهان بی خزان / رفته زمستان ،شده عالی جهان

چون که زمستان شب تاری بوود / شب سپری گشته ،شده روز عیان

لحظه ی دیدار بهاراست وگل / غنچه شکوفا شده در این زمان

سبز شده شاخه وبرگ درخت / رود همی گشته به زیرش روان

دشت شده بهر سمن جایگاه / کل جهان گشته قشنگ وجوان

موسم بلبل شده اکنون به پا / فاخته خوشخوان شده وخوش بیان

باد بهاری همه جا پر کشید / نو شده بهرش دل این عاشقان

دل زغم وغصه چو خالی شده / شور وشعف کرده به جایش مکان

بس که دل انگیز شده ساعت وهرثانیه / کاش که مانا شود این فصل قشنگ جهان


محمد بازدید : 9 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

در شاهنامه یکی از موضوعهای بسیار مهم مسئله شاه کشی است.در این منظومه حماسی پدیده شاه کشی بصورت یک تابو یا یک عمل ممنوع وحرام در آمده است،به نحوي كه هر كس دست خود را به خون شاهان فرهمند ايراني آلوده كند سرانجام كشته خواهد شد ودودمانش بر باد خواهد رفت.بعنوان مثال ماهوي سوري ،مرزدار شهر مرو بيزدگرد شاه صاحب فر ايراني رادر نهان مي كشد وخود به جاي او بر تخت مي نشيند.اما ديري نمي گذرد كه جان خود را بر سر اين كار مي نهد وبه جرم شاه كشي به نحو فجيعي به قتل ميرسد وجسدش طعمه آتش ميشود.


محمد بازدید : 6 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

دیروز تو داشتی تاب بازی میکردیو منم داشتم اتاقو مرتب میکردم و با هم حرف میزدیم یا به عبارتی تعریف میکردیم بحثمون رسید به مدرسه و اینکه تو اول سال به من میگفتی حتما باید زنگ تفریحها پیشت باشم،تو هم در حالی که می خندیدی میگفتی آره آخه فکر میکردم مدرسه یه جای دراز و پر از درخته!ولی مامان راستش الان که زنگ تفریح تو نمیای خیلی بیشتر بهم خوش می گذره!نمی دونم این خبر خوبی برای منه یا خبر بدی اما منو به فکر برد نکنه این یه نشونه باشه؟نشونه ی چی نمیدونم،من تا الان سعی خودمو کردم که تو رو تا حد ممکن مستقل بار بیارم حتی چند روز پیش که خونه ی مامان جون خوابیده بودیمو صبح تو داشتی برا مدرسه حاضر میشدی مامان جون کلی نصیحتم کرد که "من وقتی بچه هام به سن سپیده بودن حتی وقتی بزرگتر هم بودن باهاشون می رفتم دستشویی و دست و روشونو خودم میشستم و آستینشونو میزدم بالا خیس نشه و لباساشونو کمکشون می پوشوندمو..."و جالبه که من هر روز با خودم غر میزدم که چی کار کردم که تو هنوز لباساتو نمی تونی تنهایی بپوشی و وابسته ای؟!و با این حرف مامان جون متوجه شدم که توهم زدمو مثل اینکه زیادی از تو انتظار دارم یعنی دقت ،سرعت و نظافت در ایکی ثانیه،به هر حال آدم تا نقد نشه مشکلاتشو نمیفهمه و حتی نقاط مثبت هم تو نقد چهره نشون میده!به هر حال عزیز مامان این همه صغری کبری چیدم که بگم علی رغم فکرای پشت قضیه خوشحالم که بدون من بهت خوش میگذره امیدوارم همیشه دوستان رفیقو روزگار موافق داشته باشی و در هر حالتی خوشی همجوارت باشه و ایام به کامت!


محمد بازدید : 7 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)


 

ا

این رشته‌ یکی‌ از شاخه‌ های‌ زیست ‌شناسی‌ است‌ که‌ صرفاً موارد مربوط‌ به‌ گیاه‌ را، اعم‌ از گیاهان‌ اولیه‌ تا گیاهان‌ امروزی‌ بررسی‌ می‌کند و دارای‌ زمینه‌ های‌ مختلفی‌ مانند:

گیاه‌ شناسی‌، فیزیولوژی‌ گیاهی‌، ریخت‌ زایی‌ و اندام‌ زایی‌ در گیاهان‌، بیوشیمی‌ و جلبک‌ شناسی‌ است‌. علوم‌ گیاهی‌ دارای‌ دو بخش‌ عمده‌ فیزیولوژی‌ و سیستماتیک‌ است‌ که‌ بخش‌ فیزیولوژی‌ به‌ شناخت‌ زندگی‌ گیاهان‌ و اندام های‌ مختلف‌ یک‌ گیاه‌ می‌پردازد و بخش‌ سیستماتیک‌ نیز درباره‌ اسامی‌ و طبقه ‌بندی‌ گیاهان‌ می‌باشد. گیاه، اعجوبه سبزپوش طبیعت است که چون در هر گوشه و کنار به چشم می‌خورد، عادی و پیش پا افتاده به نظر می‌آید، در حالی که بیش از هر موجود زنده دیگری در روی کره زمین، اعجاب ‌آور است. موجودی که در آشپزخانه ذره ‌بینی خود برای همه مخلوقات زنده کره زمین غذا تهیه می‌کند و پیشرفته ‌ترین نیروگاه خورشیدی، شبکه لوله‌ کشی و سیستم پمپاژ آب را در اختیار دارد و از سوی دیگر مایه زیبائی، لطافت، نشاط و آرامش هستی است. به همین دلیل شناخت و حفظ آن یک نیاز است. و رشته علوم گیاهی نیز برای پاسخ به همین نیاز در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی معتبر جهان دایر شده است.

 

موقعیت‌ شغلی‌ در ایران‌:

حضور کارشناسان‌ علوم‌ گیاهی‌ در مؤسسه‌ های‌ تحقیقاتی‌ و اجرایی‌ کشور امری‌ ضروری‌ است‌ تا بتوان‌ محیط‌ زیست‌ ایران‌ را به‌ خوبی‌ حفظ‌ کرد؛ اما به‌ گفته‌ اساتید و دانشجویان‌ علوم‌ گیاهی‌ در حال‌ حاضر فارغ ‌التحصیلان‌ دوره‌ لیسانس‌ این‌ گرایش‌ موقعیت ‌های‌ شغلی‌ مناسبی‌ ندارند. چون‌ دانش‌ و اطلاعات‌ آنها جنبه‌ تخصصی‌ ندارد و مؤسسات‌ و مراکز تحقیقاتی‌ و اجرایی‌ بیشتر مایلند که‌ نیروهای‌ مورد نیاز خود را از میان‌ فارغ ‌التحصیلان‌ کارشناسی‌ ارشد یا دکترای‌ این‌ رشته‌ انتخاب‌ کنند. بیشتر فارغ‌ التحصیلان‌ علوم‌ گیاهی‌ در سطح‌ کارشناسی‌ جذب‌ آموزش‌ و پرورش‌ می‌شوند، چون‌ معلومات‌ آنها جنبه‌ عمومی‌ دارد و می‌توانند در تدریس‌ کتب‌ زیست ‌شناسی‌ ‌دوره‌ متوسطه‌ موفق‌ باشند، اما نمی ‌توانند در مراکز تحقیقاتی‌ که‌ نیاز به‌ متخصص‌ در زمینه‌ های‌ مختلف‌ علوم‌ گیاهی‌ دارد، فرصت‌ شغلی‌ مناسبی‌ به‌ دست‌ بیاورند. از سوی‌ دیگر اگر کسی‌ در گرایش‌ علوم‌ گیاهی‌ سرمایه‌ گذاری‌ کند و متأثر از محیط‌ نشود، می‌تواند در بخشهای‌ کشاورزی‌ ـ زیستی‌، ژنتیک‌ و بیوتکنولوژی‌ فعالیت‌ داشته‌ باشد.

 

درس ‌های‌ این‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل‌:

 

دروس‌ مشترک‌ در گرایشهای‌ مختلف‌ زیست ‌شناسی‌ ‌

ریاضی‌، فیزیک‌، شیمی‌، شیمی‌ آلی‌، بیوشیمی‌، آمار زیستی، زیست‌ سلولی‌ و مولکولی، ژنتیک، اکولوژی، میکروبیولوژی‌، تکامل‌ موجودات‌ زنده، تالوفیت‌ها، فیزیولوژی‌ جانوری‌، بافت‌ شناسی، جنین‌ شناسی‌، جانور شناسی‌، تشریح‌ و مورفولوژی‌ گیاهی، ریخت ‌زائی‌ و اندام‌ زائی‌ در گیاهان، سیستماتیک‌ گیاهی‌، فیزیولوژی‌ گیاهی‌، رشد و نمو گیاهی‌، بیوفیزیک‌، ویروس‌ شناسی، زیست‌ شناسی‌ پرتوی، اکولوژی‌ عملی‌.

 

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ علوم‌ گیاهی‌

اکو فیزیولوژی‌ گیاهی، ازدیاد گیاهان، قارچ‌ شناسی، اکولوژی‌ گیاهی، انتقال‌ مواد در گیاه، متمم‌ سیستماتیک‌ گیاهی‌، اصول‌ رده‌ بندی‌ گیاهان‌. (بسیاری‌ از درسهای‌ این‌ گرایش‌ همراه‌ با آزمایشگاه‌ است‌.)

ادامهٔ تحصيل در کليهٔ شاخه هاى فوق تا کارشناسى ارشد در داخل و تا سطوح بالاتر در خارج از کشور امکان پذير است.  


محمد بازدید : 11 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:چرا کسانی که در مجلس درباره موضوعاتی مانند مذاکرات هسته ای و ژنو انتقاد می کنند، درباره افول شاخص های مهم جامعه و رشد فقر و بیکاری فریاد نمی زنند.

همه دیدیم که قطعنامه ها کاغذپاره نبود

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل ازایرنا؛«مسعود پزشکیان» عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره سوالات برخی نمایندگان از تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: بطور قطع تیم مذاکره کننده قبل از حضور در مذاکرات هماهنگی های لازم را با دفتر مقام معظم رهبری انجام داده است.وی تصریح کرد:ما باید این راهی را که آغاز کرده ایم، ادامه دهیم و سعی کنیم نگاه منفی را که برخی ها از ایران در خارج ایجاد کرده اند ، از بین ببریم.نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه در این مسیر نباید به حرف های برخی ها در داخل و چند کشور خاص در خارج توجه کرد، گفت: نباید به صحبت های برخی از کشورهایی هم که می خواهند ما را تحریک کنند، گوش داد.وی با تاکید بر اینکه باید دیدگاه مجموعه ملل و کشورهای دنیا را درباره ایران تغییر دهیم، خاطرنشان کرد: آنها نباید ما را کشوری جنگجو و غیرمنطقی بدانند.پزشکیان با اشاره به اینکه باید با تمامی کشورهای دنیا تعامل داشته باشیم، اظهار داشت: حالا رابطه نداشتن با یکی دو تا از کشورها زیاد مهم نیست، زیرا آنها را اصلا به رسمیت نمی شناسیم.وی گفت: نباید وقتی در مجامع جهانی قرار است درباره ما رای گیری شود، فقط یکی یا دو کشور به ما رای دهند که این یعنی مسوولان در سال های گذشته دیپلماسی درستی نداشتند.این نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد : هنر دیپلمات های ما باید این باشد که کشورهای دیگر را به همراهی با ملت ایران ترغیب کنند.وی افزود: زمانی افرادی بودند که قطعنامه ها را کاغذ پاره ای می خواندند، اما حالا دولت و کشور تمامی تلاش خود را انجام می دهد تا این کاغذ پاره ها اجرا نشود، زیرا همه دیدیم که کاغذ پاره نبودند، بلکه برعکس، ما در حال زدن حرف های بلند غیرمنطقی و غیرکارشناسانه بودیم.پزشکیان با ابراز تاسف نسبت به این که تاوان حرف های غیرکارشناسانه درگذشته را مردم و جوانان داده اند، ادامه داد: نسل جوان ما در حال پیر شدن است و متاسفانه نتوانستیم طی سال های گذشته برای آنها کار مناسب ایجاد و از آنها در مراکز درمانی و بیمه ای پشتیبانی کنیم.وزیر بهداشت در دولت اصلاحات درباره تذاکرات بسیار زیاد برخی نمایندگان به هیات مذاکره کننده ایرانی با 1+5 تصریح کرد: درد ما اگر مردم باشد آن وقت باید درباره این رفتارهای خود پاسخ دهیم که چرا درباره بیکاری، اشتغال، توسعه نیافتن و تورم در جامعه، نماینده ای در مجلس فریاد نمی زند.وی گفت: چرا جوانان کشور ما مانند شمع در جامعه در حال سوختن و آب شدن هستند و کسی صدایش در نمی آید و خواستار محاکمه و سوال از مقصران این وضعیت نمی شوند.عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: هرکس می خواهد هر حرفی بزند و چوب لای چرخ دولت و مذاکرات بگذارد، این کار را بکند، اما مردانگی کند و درباره کاهش انواع شاخص های زندگی مردم نیز فریاد بزند و آن را نادیده نگیرد.


محمد بازدید : 10 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

قناعت
 

حضرت على7 مى فرمايد:
القناعةُ مالٌ لاينفدُ؛
(همان، كلام 48)
قناعت سرمايه اى است كه نابود نمى شود.
هرگاه انسان قانع نباشد از مال دنيا هر چه به دست آورد، باز هم كم دارد به تعبير مولانا:
كاسه چشم حريصان پر نشد
تا صدف قانع نشد پر در نشد
به بقراط گفتند، اگر به خدمت دلت درآمده بودى از گرسنگى، گياهان را نمى خوردى. او در پاسخ گفت: اگر گياهان را مى خوردى، ناگزير نمى شدى نوكر شوى.
(ابن ابى الحديد، ج 18، ص 191)
اسراف و تبذير، دو روش خطرناكى است كه در آموزه هاى دينى از آن نكوهش شده است. لقمان حكيم به فرزندش سفارش كرد كه در راه رفتن (برنامه زندگى) ميانه رو باشد. (لقمان؛ 19)
امام مقتصدان مى فرمايد: »كلُّ مقتصرٍ عليه كافٍ؛ هر چه به آن قناعت شود كافى است«.
(نهج البلاغه، كلام 403)
خيلى از افراد هستند كه بر اثر شكم پرستى، جان خويش يا سلامتى خود را از دست مى دهند. قرآن كريم به اين گونه افراد سفارش مى كند كه بخوريد و بياشاميد و زياده روى نكنيد. (اعراف:31)
امام على7 در سخنى ديگر مى فرمايد:
قليلٌ تدومُ عليه أرْجى مِن كثيرٍ مَمْلولٍ منهُ؛
(همان، كلام 284)
كمى كه ادامه داشته باشد اميدوار كننده تر از زيادى است كه خسته كننده باشد.


محمد بازدید : 11 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

جهــــــان زانــــــو می زنــــــد بــــــرای ِ عشــــــق ...!

 

مــــــن ادعــــــای ِ عشــــــق نکــــــردم ...

 

بــــــا تــــــو صادقانــــــه گفتــــــم :

 

آنچــــــه را کــــــه بــــــود ... هســــــت ...

 

مــــــن ادعــــــا نکــــــردم ...!

 

امــــــــــــا عاشقــــــــــــم .......!

 

 


محمد بازدید : 7 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
خدایا

 

احساس می کنم زود عادت می کنم و گاهی به اشتباه اسم آنرا دوست داشتن می

گذارم.
 
خدایا...

می ترسم از اینکه به گناه کاری که نفسم آنرا صحیح می خواند و دلم از آن می ترسد و

عقلم به آن شک دارد، در آتش بی مهری ات بسوزم.
 
خدایا...

می دانم تمام لحظه هایم با توست. می دانم تنها تویی که مرا فراموش نمی کنی. می

دانم که اگر بارها فراموشت کنم، ناراحتت کنم و برنجانمت، باز می گویی برگرد. می

دانم؛ همه اینها را می دانم، ولی نمی دانم چه کنم؛ نفسم مرا به سویی می کشد و

عقلم حرفی دیگر می زند و دلم در این میانه مانده.

خدایا...

تو بگو چه کنم. تو نشانم بده راهی که بهترین است.

خدایا...

می دانم تو همیشه با منی ، ولی تنهایم مگذار؛ یا شاید بهتر باشد بگویم: نگذار تنهایت

بگذارم. 

خداوندا..

من از تنهایی و برگ ریزان پاییز، من از سردی سرمای زمستان،

من از تنهایی و دنیای بی تو می ترسم.

خداوندا...

من از دوستان بی مقدار، من از همرهان بی احساس،

من از نارفیقی های این دنیا می ترسم..

خداوندا...

من از احساس بیهوده بودن، من از چون حبابِ آب بودن،

من از ماندن چون مرداب می ترسم.

خداوندا...

من ازمرگ محبت، من از اعدام احساس به دست دوستان دور یا نزدیک می ترسم.

خداوندا...

من از ماندن می ترسم

خداوندا...

من از رفتن می ترسم 

خداوندا...

من از خود نیز می ترسم

خداوندا...

پناهم ده

خداوندا !

مگر نه‌اینکه من نیز چون تو تنهایم
 
پس مرا دریاب 
 
و به سوی خویش بازگردان ،
 
دستان مهربانت را بگشا 
 
که سخت نیازمند آرامش آغوشت هستم


محمد بازدید : 5 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

قبرنوشته یک مدیر!

سلیمان پور(بوالفضول الشعرا)

ای مدیران که در این دنیایید

«یا از این بعد به دنیا آیید»

«این که خفته‌ست در این خاک منم»

از مدیرانِ قدیمِ وطنم!

یاد آن دورۀ بشکوه، به‌خیر!

 یاد آن لذّت انبوه، به‌خیر!

جان‌نثاران همگی دورم جمع

جمله پروانه و من همچون شمع

پاچه‌ام تا که کمی می‌خارید

پاچه‌خار از همه سو می‌بارید!

چونکه از زحمت امضا کردن

خسته می‌گشت مرا گاهی تن -

بود کاناپه و  بالش، حاضر!

شانه‌مالان(!) پی مالش، حاضر!

لیک طرحی دگر آورد  فلک

بخت ‌بد پای مرا کرد فلک

چون ورق نیز چو  بختم برگشت

داخل حجله عروسم نر گشت!

از مدیریت خود عزل شدم

مایۀ لودگی و هزل شدم

پاچه‌خاران همه دلسخت شدند

پاچه‌گیرِ منِ بدبخت شدند!

تو نپندار بسی  غم خوردم

صبح معزول شدم،شب مُردم!

پند گیرید از این قصّۀ من

گر توانید، نمیرید اصلاً!

حالیا غمزده توی گورم

سوژۀ طنز «سلیمان‌پور»م!

شده جانی که ندارم بر لب

پاچه‌خارم شده مور و عقرب

لیکن آن وسوسه و شور و شرم

به‌خدا هیچ نرفته ز سرم

گر چه این دخمه شده ماوایم

باز هم در طلب دنیایم

هر کجا پُستِ خوش و میزِ نکوست

مرده و زندۀ من طالب اوست!

منبع: نوید تربت


محمد بازدید : 6 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

بازي در برنابئو مقابل لوانته هميشه براي رئال آسان بوده است . رئال با احتساب برد ديشب به ركورد 8 برد از 9 بازي خانگي برابر لوانته رسيد .

رئال در اين بازي نهمين بازي بدون شكستش را سپري كرد و حالا پنج بازي تا بهترين ركورد تاريخش كه توسط بين هاكر ثبت شده بود ، فاصله دارد .رئال در مقابل لوانته روند بي نظيرش در سال جديد ميلادي را ادامه داد . رئال به استثناي دو تساوي همه بازيهايش در سال 2014 را برده است . رئال با اين برد دوباره بهترين تيم لاليگا از نظر شمار گلزني شد و از 74 گل بارسلونا پيشي گرفت . رئال دو گل بيش از كاتالان ها زده است .
رئال با اين برد فاصله اش را با دو رقببش افزايش داد . حالا اتلتيكو با سه امتياز فاصله دوم است و بارسا با چهار امتياز فاصله سوم . رئال در سه هفته پياپي صدرنشين بوده است .


محمد بازدید : 6 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)


کار سخت ميلان و آرسنال در خانه ميزبان‌ها


دور برگشت يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا درحالي برگزار مي‌شود که تيم‌هاي مهمان کارراحت‌تري پيش‌رو دارند چرا که در ديدار رفت در خانه حريف به پيروزي رسيده‌اند و شانس زيادي براي صعود به يک چهارم دارند.


محمد بازدید : 14 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
حفاظت از محیط زیست

حفاظت محیط زیست به هرگونه عملیاتی که برای نگهداری محیط زیست یا جلوگیری از تخریب آن صورت می‌گیرد، گفته می‌شود.

ضرورت حفاظت از محیط زیست

حفاظت از موجودات زنده، به دلایل زیر ضروریست:

    حفظ زنجیرهٔ حیات: آسیب به محیط زیست، زنجیرهٔ حیات را دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد کرد.
    گنجینه درمانی: در آمازون، هند، آسیای جنوب شرقی و چین از گیاهان به منظور درمان استفاده می‌شود.
    انباری وسیع: طبیعت مخزن بزرگ مواد خوراکی است که هنوز چندان مورد استفاده قرار نگرفته‌است.
    معدنی برای صنعت: نشاسته‌ها، شیره بعضی از نباتات، روغن‌های گیاهی، چربی‌های گیاهی یا حیوانی، مدت‌هاست که کاربرد صنعتی دارند.


محمد بازدید : 8 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

مرا حبس کن در آغوشت... من:... برای حصار بازوان تو . مجرم ترین زندانی ام!..

...................................................................................

مهم بودن خوب است ... 

اما خوب بودن مهمتر است

....................................................


امشب باز خواب ازچشمانم ربوده است یادتو
من ماندم و هجوم خاطرات گذشته
من ماندم و مرورهزارباره رویاهای آینده 
ومن به تومی اندیشم 
تویی که تمام خاطرات گذشته و تمام رویاهای آینده منی
تویی که همه کس و همه چیزم شده ای


محمد بازدید : 6 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

این استاد میکروبمون کچلم کرد  ، هردفعه به من میگه ترم پیش بامن کلاس داشتی !!!!

منم هی میگم با اجازه بزرگترا نخیر :-D 

والا 

نخواستیم حضورغیاب شما همون چهره هارو شناسایی کن کافیه :-\ 


محمد بازدید : 9 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
بوي بهار ................. بوي ياس عید امسال پر از بوی گل یاس شده است و پر از خاطره ی گندم و دستاس شده است
همه ی دشت گواهند که با بوی بهار عطر یک خانه ی آتش زده احساس شده است
چینش سفره ی امسال تفاوت دارد سین هر سفره، سلامی ست که بر یاس شده است
روضه ی چادر خاکی همه جا پیچیده سیب ها طعم خوش کوثر و اخلاص شده است
ابر، در هیأت یک مستمِع مداحی ست بس که می گرید و دل نازک و حساس شده است
جان گل های جهان پیشکش یاسی که زخمی سیلی باد و ستم داس شده است
**********
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
باآرزوی سالی پربرکت وباتسليت ايام فاطميه
مراسم پرفيض سوگواري
شهادت بي بي دوعالم حضرت فاطمه الزهرا(س)
زمان:
25 اسفند ماه      /           روز يكشنبه     /         ساعت 15
مكان:
حسينيه علي اصغر(ع) –خيابان شهيد صدر  ( نرسيده به شهرداري)
هيئت خواهران رهر  وان ولايت
زير نظر موسسه اسلامي حيات طيبه


محمد بازدید : 8 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

اي بهتر زجانم

با مني خوبم، يا با دگران

بي قرار مني يا بي قرار  دگران

من به حيرتم

خواهان مني يا خواهان دگران

خود اسير موج سر كش توام

نمي دانم. از آن مني يا دگران

سرنهادم روي شانه هايت

تكيه گاه من است يا دگران

مي گويي در حد پرستش مي پرستيم

من چه گويم: معبود مني يا دگران

بستي پيمان، خشنود شدم.

شگفتا كه با من بسته اي يا دگران

آوخ كه نفهميدم كه معشوق مني

سر اينجاي داري و ســـــــــــــوداي دگران.


محمد بازدید : 6 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
مورد داشتیم پدره با پسرش رفته بیرون


مامور جلوی پدره رو گرفته گفته خانوم کی باشن؟!


محمد بازدید : 10 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

Recently, Riot issued much about their planned changes on Lee Sin. Some people agreed with those changes while others felt angry and confused, which is pretty reasonable. Lee Sin is always balanced and has had good performance in LOL tournaments, thus some players felt unacceptable about the changes on such a champion.

 

I, as a man full of integrity, have one word to say: we should show respect for changes rather than cling to old ideas. We should get better via some improvements rather than stay at ease. The changes on Lee Sin will lead to the changes on us. We will be more possible to master new champions. Click here to know about the changes on Lee Sin.

 

 

Lots of players have expressed their own opinions during the discussion on Lee Sin’s upcoming changes. Their all-around complaint caused Riot to claim that these changes will just be tested in PBE. I just hope Lee Sin won’t experience repetitive retuning and restoring like Kassadin or receive the biggest failure during his most powerful period like Irelia. Riot, please make changes after a thorough consideration. Don’t let players down


source:gameguyz


محمد بازدید : 16 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
سلام...                                                                                                                                            میخوام بنویسم اما نوشتنم نمیاد به این مغز مبارک مبارک فشار میارم که از کجا واز چی بنویسم بازم نمیشه         بیخیال....همین جوری یه چیزی مینویسم....

الان دفترم از صبحی واسه خودم تو نت چرخیدم و یه خورده قدم زدم که خوابم نبره بازهم بیکار هیچی دیگه بیکاری رو بیکاری.قربونش برم امروز هم که کلا خلوت وخبری از کار نیست ماهم چشم دوختیم به خیابون.

هنوز هم نرفتیم تسویه حساب وسیستم قطع هسته بسلامتی.

راستی امشب عروس پسر داییم هست هنوز اگه بشه عصری میخوام برم یه شلوار بخرم.

دیگه نمیدونم چی بنویسم خلاصه مطلب این که از بیکاری کسل شدم .

روز روزگار بر شما خوش.


محمد بازدید : 8 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
 
معرفي ۳ مدير حوزه حمل و نقل و ترافيک شهرداري مشهد
 
خراسان رضوي - مورخ سه‌شنبه 1392/12/13 شماره انتشار 18639

حاتمي/ در مراسمي با حضور «صولت مرتضوي» شهردار مشهد ۳ تن از مديران جديد در حوزه حمل و نقل و ترافيک شهرداري مشهد معرفي شدند.

به گزارش خراسان در اين مراسم «هوشنگ غلامزاده» به عنوان معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري مشهد، «ابوالفضل ميرزايي فيض آبادي» به عنوان مديرعامل شرکت قطارشهري مشهد و «قاسم طاهري» به عنوان مديرعامل شرکت بهره برداري قطار شهري مشهد منصوب شدند.

در اين نشست از زحمات ۶ ماهه دکتر «امامي» در مسئوليت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري مشهد، «بيژني» در شرکت قطار شهري و «ميرزايي» در شرکت بهره برداري قطار شهري تقدير شد.


محمد بازدید : 7 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
سروده ای از جناب آریوبرزن در وبلاگ

http://sardarariobarzan.blogfa.com/




نیایش دگرگونی سال نو(ت.ح.و.ی.ل سال)


گشت،  مهر تابناک بر گرد این ایران زمین


روز نو آمد، چوشادی شد  به مردم همچنین


با  توام  یزدان،تو ای گردنده مهر  و  سپهر


برترینش    ده    به    مردم،ایزد جان آفرین


سال   نو   آید،  دل  مردم  پر  از  شادی بُوَد


غم  رَوَد  از  جان  آنان، شادی آید   جانشین


کودکان  شاداب   باشند اندر این روز نخست


از توخواهم مهررا سازی، به قلبشْان جاگزین


ارجمندند  چون  کهن  سالان،  بسان زرِّ پاک


پس  بزرگش  جلوه کن  ،ارزیدن آنها، همین


کی   بخواهند  سالمندان   چیز  افزونی ز ما


مر که یادی اندر این سالی که خوانیمش نوین


آریا ؛  بر   مردمان بر  خوان؛   تو   آواز  بلند


شاد  ساز  هم زاد  خود را،تو به هر بامِ و پسین


تعداد صفحات : 27

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1057
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 99
  • بازدید سال : 2,016
  • بازدید کلی : 17,163