loading...
هدایت
محمد بازدید : 10 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
بهار اومد دوباره / شعرم قابلی نداره :


گشته دلم شاد ، جهان بی خزان / رفته زمستان ،شده عالی جهان

چون که زمستان شب تاری بوود / شب سپری گشته ،شده روز عیان

لحظه ی دیدار بهاراست وگل / غنچه شکوفا شده در این زمان

سبز شده شاخه وبرگ درخت / رود همی گشته به زیرش روان

دشت شده بهر سمن جایگاه / کل جهان گشته قشنگ وجوان

موسم بلبل شده اکنون به پا / فاخته خوشخوان شده وخوش بیان

باد بهاری همه جا پر کشید / نو شده بهرش دل این عاشقان

دل زغم وغصه چو خالی شده / شور وشعف کرده به جایش مکان

بس که دل انگیز شده ساعت وهرثانیه / کاش که مانا شود این فصل قشنگ جهان


محمد بازدید : 9 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

در شاهنامه یکی از موضوعهای بسیار مهم مسئله شاه کشی است.در این منظومه حماسی پدیده شاه کشی بصورت یک تابو یا یک عمل ممنوع وحرام در آمده است،به نحوي كه هر كس دست خود را به خون شاهان فرهمند ايراني آلوده كند سرانجام كشته خواهد شد ودودمانش بر باد خواهد رفت.بعنوان مثال ماهوي سوري ،مرزدار شهر مرو بيزدگرد شاه صاحب فر ايراني رادر نهان مي كشد وخود به جاي او بر تخت مي نشيند.اما ديري نمي گذرد كه جان خود را بر سر اين كار مي نهد وبه جرم شاه كشي به نحو فجيعي به قتل ميرسد وجسدش طعمه آتش ميشود.


محمد بازدید : 6 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

دیروز تو داشتی تاب بازی میکردیو منم داشتم اتاقو مرتب میکردم و با هم حرف میزدیم یا به عبارتی تعریف میکردیم بحثمون رسید به مدرسه و اینکه تو اول سال به من میگفتی حتما باید زنگ تفریحها پیشت باشم،تو هم در حالی که می خندیدی میگفتی آره آخه فکر میکردم مدرسه یه جای دراز و پر از درخته!ولی مامان راستش الان که زنگ تفریح تو نمیای خیلی بیشتر بهم خوش می گذره!نمی دونم این خبر خوبی برای منه یا خبر بدی اما منو به فکر برد نکنه این یه نشونه باشه؟نشونه ی چی نمیدونم،من تا الان سعی خودمو کردم که تو رو تا حد ممکن مستقل بار بیارم حتی چند روز پیش که خونه ی مامان جون خوابیده بودیمو صبح تو داشتی برا مدرسه حاضر میشدی مامان جون کلی نصیحتم کرد که "من وقتی بچه هام به سن سپیده بودن حتی وقتی بزرگتر هم بودن باهاشون می رفتم دستشویی و دست و روشونو خودم میشستم و آستینشونو میزدم بالا خیس نشه و لباساشونو کمکشون می پوشوندمو..."و جالبه که من هر روز با خودم غر میزدم که چی کار کردم که تو هنوز لباساتو نمی تونی تنهایی بپوشی و وابسته ای؟!و با این حرف مامان جون متوجه شدم که توهم زدمو مثل اینکه زیادی از تو انتظار دارم یعنی دقت ،سرعت و نظافت در ایکی ثانیه،به هر حال آدم تا نقد نشه مشکلاتشو نمیفهمه و حتی نقاط مثبت هم تو نقد چهره نشون میده!به هر حال عزیز مامان این همه صغری کبری چیدم که بگم علی رغم فکرای پشت قضیه خوشحالم که بدون من بهت خوش میگذره امیدوارم همیشه دوستان رفیقو روزگار موافق داشته باشی و در هر حالتی خوشی همجوارت باشه و ایام به کامت!


محمد بازدید : 7 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)


 

ا

این رشته‌ یکی‌ از شاخه‌ های‌ زیست ‌شناسی‌ است‌ که‌ صرفاً موارد مربوط‌ به‌ گیاه‌ را، اعم‌ از گیاهان‌ اولیه‌ تا گیاهان‌ امروزی‌ بررسی‌ می‌کند و دارای‌ زمینه‌ های‌ مختلفی‌ مانند:

گیاه‌ شناسی‌، فیزیولوژی‌ گیاهی‌، ریخت‌ زایی‌ و اندام‌ زایی‌ در گیاهان‌، بیوشیمی‌ و جلبک‌ شناسی‌ است‌. علوم‌ گیاهی‌ دارای‌ دو بخش‌ عمده‌ فیزیولوژی‌ و سیستماتیک‌ است‌ که‌ بخش‌ فیزیولوژی‌ به‌ شناخت‌ زندگی‌ گیاهان‌ و اندام های‌ مختلف‌ یک‌ گیاه‌ می‌پردازد و بخش‌ سیستماتیک‌ نیز درباره‌ اسامی‌ و طبقه ‌بندی‌ گیاهان‌ می‌باشد. گیاه، اعجوبه سبزپوش طبیعت است که چون در هر گوشه و کنار به چشم می‌خورد، عادی و پیش پا افتاده به نظر می‌آید، در حالی که بیش از هر موجود زنده دیگری در روی کره زمین، اعجاب ‌آور است. موجودی که در آشپزخانه ذره ‌بینی خود برای همه مخلوقات زنده کره زمین غذا تهیه می‌کند و پیشرفته ‌ترین نیروگاه خورشیدی، شبکه لوله‌ کشی و سیستم پمپاژ آب را در اختیار دارد و از سوی دیگر مایه زیبائی، لطافت، نشاط و آرامش هستی است. به همین دلیل شناخت و حفظ آن یک نیاز است. و رشته علوم گیاهی نیز برای پاسخ به همین نیاز در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی معتبر جهان دایر شده است.

 

موقعیت‌ شغلی‌ در ایران‌:

حضور کارشناسان‌ علوم‌ گیاهی‌ در مؤسسه‌ های‌ تحقیقاتی‌ و اجرایی‌ کشور امری‌ ضروری‌ است‌ تا بتوان‌ محیط‌ زیست‌ ایران‌ را به‌ خوبی‌ حفظ‌ کرد؛ اما به‌ گفته‌ اساتید و دانشجویان‌ علوم‌ گیاهی‌ در حال‌ حاضر فارغ ‌التحصیلان‌ دوره‌ لیسانس‌ این‌ گرایش‌ موقعیت ‌های‌ شغلی‌ مناسبی‌ ندارند. چون‌ دانش‌ و اطلاعات‌ آنها جنبه‌ تخصصی‌ ندارد و مؤسسات‌ و مراکز تحقیقاتی‌ و اجرایی‌ بیشتر مایلند که‌ نیروهای‌ مورد نیاز خود را از میان‌ فارغ ‌التحصیلان‌ کارشناسی‌ ارشد یا دکترای‌ این‌ رشته‌ انتخاب‌ کنند. بیشتر فارغ‌ التحصیلان‌ علوم‌ گیاهی‌ در سطح‌ کارشناسی‌ جذب‌ آموزش‌ و پرورش‌ می‌شوند، چون‌ معلومات‌ آنها جنبه‌ عمومی‌ دارد و می‌توانند در تدریس‌ کتب‌ زیست ‌شناسی‌ ‌دوره‌ متوسطه‌ موفق‌ باشند، اما نمی ‌توانند در مراکز تحقیقاتی‌ که‌ نیاز به‌ متخصص‌ در زمینه‌ های‌ مختلف‌ علوم‌ گیاهی‌ دارد، فرصت‌ شغلی‌ مناسبی‌ به‌ دست‌ بیاورند. از سوی‌ دیگر اگر کسی‌ در گرایش‌ علوم‌ گیاهی‌ سرمایه‌ گذاری‌ کند و متأثر از محیط‌ نشود، می‌تواند در بخشهای‌ کشاورزی‌ ـ زیستی‌، ژنتیک‌ و بیوتکنولوژی‌ فعالیت‌ داشته‌ باشد.

 

درس ‌های‌ این‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل‌:

 

دروس‌ مشترک‌ در گرایشهای‌ مختلف‌ زیست ‌شناسی‌ ‌

ریاضی‌، فیزیک‌، شیمی‌، شیمی‌ آلی‌، بیوشیمی‌، آمار زیستی، زیست‌ سلولی‌ و مولکولی، ژنتیک، اکولوژی، میکروبیولوژی‌، تکامل‌ موجودات‌ زنده، تالوفیت‌ها، فیزیولوژی‌ جانوری‌، بافت‌ شناسی، جنین‌ شناسی‌، جانور شناسی‌، تشریح‌ و مورفولوژی‌ گیاهی، ریخت ‌زائی‌ و اندام‌ زائی‌ در گیاهان، سیستماتیک‌ گیاهی‌، فیزیولوژی‌ گیاهی‌، رشد و نمو گیاهی‌، بیوفیزیک‌، ویروس‌ شناسی، زیست‌ شناسی‌ پرتوی، اکولوژی‌ عملی‌.

 

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ علوم‌ گیاهی‌

اکو فیزیولوژی‌ گیاهی، ازدیاد گیاهان، قارچ‌ شناسی، اکولوژی‌ گیاهی، انتقال‌ مواد در گیاه، متمم‌ سیستماتیک‌ گیاهی‌، اصول‌ رده‌ بندی‌ گیاهان‌. (بسیاری‌ از درسهای‌ این‌ گرایش‌ همراه‌ با آزمایشگاه‌ است‌.)

ادامهٔ تحصيل در کليهٔ شاخه هاى فوق تا کارشناسى ارشد در داخل و تا سطوح بالاتر در خارج از کشور امکان پذير است.  


محمد بازدید : 11 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:چرا کسانی که در مجلس درباره موضوعاتی مانند مذاکرات هسته ای و ژنو انتقاد می کنند، درباره افول شاخص های مهم جامعه و رشد فقر و بیکاری فریاد نمی زنند.

همه دیدیم که قطعنامه ها کاغذپاره نبود

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل ازایرنا؛«مسعود پزشکیان» عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره سوالات برخی نمایندگان از تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: بطور قطع تیم مذاکره کننده قبل از حضور در مذاکرات هماهنگی های لازم را با دفتر مقام معظم رهبری انجام داده است.وی تصریح کرد:ما باید این راهی را که آغاز کرده ایم، ادامه دهیم و سعی کنیم نگاه منفی را که برخی ها از ایران در خارج ایجاد کرده اند ، از بین ببریم.نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه در این مسیر نباید به حرف های برخی ها در داخل و چند کشور خاص در خارج توجه کرد، گفت: نباید به صحبت های برخی از کشورهایی هم که می خواهند ما را تحریک کنند، گوش داد.وی با تاکید بر اینکه باید دیدگاه مجموعه ملل و کشورهای دنیا را درباره ایران تغییر دهیم، خاطرنشان کرد: آنها نباید ما را کشوری جنگجو و غیرمنطقی بدانند.پزشکیان با اشاره به اینکه باید با تمامی کشورهای دنیا تعامل داشته باشیم، اظهار داشت: حالا رابطه نداشتن با یکی دو تا از کشورها زیاد مهم نیست، زیرا آنها را اصلا به رسمیت نمی شناسیم.وی گفت: نباید وقتی در مجامع جهانی قرار است درباره ما رای گیری شود، فقط یکی یا دو کشور به ما رای دهند که این یعنی مسوولان در سال های گذشته دیپلماسی درستی نداشتند.این نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد : هنر دیپلمات های ما باید این باشد که کشورهای دیگر را به همراهی با ملت ایران ترغیب کنند.وی افزود: زمانی افرادی بودند که قطعنامه ها را کاغذ پاره ای می خواندند، اما حالا دولت و کشور تمامی تلاش خود را انجام می دهد تا این کاغذ پاره ها اجرا نشود، زیرا همه دیدیم که کاغذ پاره نبودند، بلکه برعکس، ما در حال زدن حرف های بلند غیرمنطقی و غیرکارشناسانه بودیم.پزشکیان با ابراز تاسف نسبت به این که تاوان حرف های غیرکارشناسانه درگذشته را مردم و جوانان داده اند، ادامه داد: نسل جوان ما در حال پیر شدن است و متاسفانه نتوانستیم طی سال های گذشته برای آنها کار مناسب ایجاد و از آنها در مراکز درمانی و بیمه ای پشتیبانی کنیم.وزیر بهداشت در دولت اصلاحات درباره تذاکرات بسیار زیاد برخی نمایندگان به هیات مذاکره کننده ایرانی با 1+5 تصریح کرد: درد ما اگر مردم باشد آن وقت باید درباره این رفتارهای خود پاسخ دهیم که چرا درباره بیکاری، اشتغال، توسعه نیافتن و تورم در جامعه، نماینده ای در مجلس فریاد نمی زند.وی گفت: چرا جوانان کشور ما مانند شمع در جامعه در حال سوختن و آب شدن هستند و کسی صدایش در نمی آید و خواستار محاکمه و سوال از مقصران این وضعیت نمی شوند.عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: هرکس می خواهد هر حرفی بزند و چوب لای چرخ دولت و مذاکرات بگذارد، این کار را بکند، اما مردانگی کند و درباره کاهش انواع شاخص های زندگی مردم نیز فریاد بزند و آن را نادیده نگیرد.


محمد بازدید : 10 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

قناعت
 

حضرت على7 مى فرمايد:
القناعةُ مالٌ لاينفدُ؛
(همان، كلام 48)
قناعت سرمايه اى است كه نابود نمى شود.
هرگاه انسان قانع نباشد از مال دنيا هر چه به دست آورد، باز هم كم دارد به تعبير مولانا:
كاسه چشم حريصان پر نشد
تا صدف قانع نشد پر در نشد
به بقراط گفتند، اگر به خدمت دلت درآمده بودى از گرسنگى، گياهان را نمى خوردى. او در پاسخ گفت: اگر گياهان را مى خوردى، ناگزير نمى شدى نوكر شوى.
(ابن ابى الحديد، ج 18، ص 191)
اسراف و تبذير، دو روش خطرناكى است كه در آموزه هاى دينى از آن نكوهش شده است. لقمان حكيم به فرزندش سفارش كرد كه در راه رفتن (برنامه زندگى) ميانه رو باشد. (لقمان؛ 19)
امام مقتصدان مى فرمايد: »كلُّ مقتصرٍ عليه كافٍ؛ هر چه به آن قناعت شود كافى است«.
(نهج البلاغه، كلام 403)
خيلى از افراد هستند كه بر اثر شكم پرستى، جان خويش يا سلامتى خود را از دست مى دهند. قرآن كريم به اين گونه افراد سفارش مى كند كه بخوريد و بياشاميد و زياده روى نكنيد. (اعراف:31)
امام على7 در سخنى ديگر مى فرمايد:
قليلٌ تدومُ عليه أرْجى مِن كثيرٍ مَمْلولٍ منهُ؛
(همان، كلام 284)
كمى كه ادامه داشته باشد اميدوار كننده تر از زيادى است كه خسته كننده باشد.


محمد بازدید : 11 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

جهــــــان زانــــــو می زنــــــد بــــــرای ِ عشــــــق ...!

 

مــــــن ادعــــــای ِ عشــــــق نکــــــردم ...

 

بــــــا تــــــو صادقانــــــه گفتــــــم :

 

آنچــــــه را کــــــه بــــــود ... هســــــت ...

 

مــــــن ادعــــــا نکــــــردم ...!

 

امــــــــــــا عاشقــــــــــــم .......!

 

 


تعداد صفحات : 106

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1057
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 98
  • بازدید سال : 2,015
  • بازدید کلی : 17,162