loading...
هدایت
محمد بازدید : 11 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

بهار زندگی ام !

چند روز به دیدنت مانده ،

به کدام روز وعده دهم که آن روز را جشن بر پا کنیم

دوباره سکوت و نجوای قلبم سنگینی می کند ،

ترا می خوانند ،

گوش ها در انتظار آوازت به دنبال صدای دلنشین رود و بارانند

وقتی به این می اندیشم که پس از چند بهار ، دوباره سراغ مرا می گیری

امیدوار می شوم، چرا که با همه ی زشتی ها و بدی هایم

کسی هم هست تا مرا دوست بدارد ..

با اینکه زمین بارها زیر لگدها و قدم های من آزرده  شده ،

اما باز هم توانایی سبز شدن وزندگی را از دست نداده !

و هر گاه از آسمان سراغ ابرها و بادها را می گیرم

برای من دست تکان می دهند ،

انگار هیچ یک از آنان با من قهر نیستند ،

دوری از من را دوست ندارند ،

با هر شکوفه و شکفتنی مرا به یاد می آورند ،

و در ذهن و خاطراتشان جای می دهند.

انگار دوست داشتنی تر از من برای آنان نیست و نیازمندتر از من برای تو ...

کاش می شد ترا بخواهم در همین آغاز فصل !

کاش می توانستم ترا دوست بدارم از همین آغاز فصل !

فصل که آغاز می شود ، مرا به عنوان اولین دوستدار ، ذوست بدار ،

بادها که شروع به وزیدن می کنند ، دوباره به پروانه ی بهاری ات امیدوار باش

که با امید تو سر از پیله بدر کنم و در اردیبهشت چشم های بسته خود را بگشایم ،

بی آنکه به دردسر و مشکلی نظر داشته باشم

با نهایت علاقه و امید به صحرا و دشت بشتابم تا ببینم و بشنوم

ابرها که شروع به باریدن می کنند

رو به آسمان ، پای بر زمین نوازشت کنم

وا ین بار دوستت بدارم آنگونه که هستی ..

به خاطر برگ ها و ریشه های کنده ات ترانه اشک بریزم

واز تو بگویم ، از تو که همواره خواهی بود ،

از آغاز بوده ایی و سرانجام هر نقطه ای در کران و بیکران ..

از تو بگویم ، ای آغاز گر محبت و امید

ای پایان همه ی دردها و غم ها ..

برای تو باشم با همه ی نقص ها و ایرادهایم ،

وبرای تو بسرایم با همه ی احساس و تنهای ام !

ترا از یاد نبرم که گاهی ، تنها و تنها تویی به یاد من ..

تو چقدر خوب و برآزنده ای ،

و چقدر خوش خلق و مهربانی

حتی زمانی که ذره ای برایت در من نیست

تو بیشتر از همه برآزنده ی بهار و شکفتنی !

شروع هر سال به این می اندیشم که این بار کدام صفحه از صفحات رقم خواهد خورد

تا تک تک دانه های کاشته را به بار نشاند ،

وکدام قاصدک انتظار می کشد تا خبری از من برای مادر منتظرم ببرد ،

آری تقدیر و سرنوشتم چگونه خواهد بود این بار ؟

و این بار چگونه خواهد بود ...


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1057
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 610
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 668
  • بازدید ماه : 828
  • بازدید سال : 2,745
  • بازدید کلی : 17,892