loading...
هدایت
محمد بازدید : 7 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

به گزارش مدیر روابط عمومی دانشگاه  آزاد اسلامی واحد بابل،با حضورحجت الاسلام علی اکبر ناصری نماینده مردم بابل در مجلس،قرائتی مشاور عالی رئیس ستادنمازکشور،صالحی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران، حجت الاسلام ابراهیمیان رئیس دانشگاه آزاد واحد بابل،روسأی واحدهای دانشگاهی ومسئولان ادارات اختتامیه هشتیمن جشنواره نماز دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران دردانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل  برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر ناصری دراین مراسم اظهارداشت: اساس وهویت ملکوتی انسان وابسته به نماز وسجود بوده ودر فرهنگ  قرآنی عبودیت ونماز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی در بیان اهمیت جایگاه انسان در عالم خلقت بیان داشت: همه موجودات عالم درتسخیر انسان است ،بشر محور جهان بوده و از فلسفه وجودی بالایی برخوردار است.

ناصری گفت: آیات قرآن که اساسنامه دین مبین اسلام است هدف از خلقت انسان را عبودیت وبندگی در برابر خالق هستی می داند.

وی با اشاره به اینکه انسان با عبادت الهی جاودانه می شود،بیان داشت: ضعف، پرخاشگری  ودیگر صفات ناشایست  جزوطبیعت خاکی انسان است  تنها نماز است که به انسان اعتداد می بخشد.

وی گفت: اصل و اساس وجودی ما با سجود است،محال است بی سجود، وجودی باشد لذا وجود خضوع در برابر حق ،ناشی از نماز است.

وی تصریح کرد:  ما وجود بی سجود نداریم،وجود همه موجودات عالم براصل سجود استواراست ودربعد عبادی تشریعی، سجود همان عروج است،نماز است که روح انسان را پرواز می دهد .

ناصری با اشاره به اینکه کسی که در سجود دل به خدا دهد همه موجودات هستی را به دید عاشقی خواهد دید اظهارداشت: همه چیز زمانی که برای خدا و خدمت به خلق باشد، جنبه عبادی می یابد، ولی نماز سنبل رسیدن به خداست.

نماینده مردم بابل در مجلس بیان داشت: اولین موقف آخرت نماز بوده ودر نزد خداوند از جایگاه ویژه ای برخورداراست.

این مسئول با اشاره به اینکه نماز در جامعه مظلوم واقع شده است گفت: نمازبه همان اندازه که ازاهمیت بالایی برخورداراست اما متاسفانه به همان اندازه نیز در جامعه مظلوم واقع شده است .

وی تصریح کرد: امروزه مجمع علمی ،دانشگاهی وروحانیت نقش مهمی در خصوص اجرائی کردن فرهنگ قرآنی ونهادینه کردن  ارزشهای ناب اسلامی در جامعه دارند.

وی افزود: کسی که خدا واصول سجود که همان نماز است را فراموش کند در خودش غرق شده  ودر دنیا بی نام نشان خواهد بود ،انسان بی نماز زندگی بی هدفی را پشت سر خواهد گذاشت .

وی بی دینی را عامل مهم مشکلات دنیای غرب برشمرد واذعان داشت: دنیای غربی به بحران روحی،فکری وارزشی سختی گرفتارشده است ،امروزه سوئیس بهترین کشور اروپا بوده اما بیشترین آمارخودکشی دنیا را به خود اختصاص داده است.

ناصری گفت: باید سجود در محور ومتن زندگی قرار گیرد و این جشنواره می تواند نقش مهمی  درترویج  ارزشهای الهی واسلامی در بین جوانان وجامعه داشته باشد.

حجه الاسلام قرائتی مشاور عالی رئیس ستادنمازکشورضمن تقدیر و تشکر از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در این آئین به دستورا دین اسلام  به ویژه پیرامون  نماز و جایگاه و اهمیت آن پرداخت و افزود:نماز عشق است،عشق ورزی و برخورد با خداوند سبحان است که انسان به سمت معبود سوق می دهد.

مشاور عالی رئیس ستادنمازکشورگفت:نماز را باید به زیباترین حالت به پا داشت و در جای خودش اقامه شود که همان مسجد خانه خداست.

قرائتی تأکید کرد :کسی که نماز ندارد ارتباط ،تعادل و هویت دینی ندارد،نماز واجب را بایستی به صورت جماعت خواند.

دکتر ابراهیمیان رئیس هشتمین جشنواره نماز دانشگاه های آزاد مازندران نیز اظهارداشت: این جشنواره در نه رشته آغاز به کارکرد ،450 آثار در37 گرایش به دبیر خانه ارسال شد وهنرمندان رشته های خوشنویسی،فیلم، نقاشی،عکس،غرفه آرایی،تحقیق وپژوهش،صنایع دستی،رایانه ووبلاک نویسی آثار خود را به نمایش گذاشتند.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه این جشنواره توسط نه گروه داوری شد،گفت: در بخش غرفه آرایی واحد نور رتبه اول، واحد چالوس رتبه دوم ،واحد بابل وسوادکوه مشترکا سوم شدند ،این درحالی است که بابل رتبه نخست آثارارسالی به دبیرخانه را به خود اختصاص داده است.

این مسئول اظهار داشت: به نفرات اول این دوره از جشنواره شش هزار و500 ریال، به نفرات دوم چهارهزارو500 ریال وبه نفرسوم  دوهزار و500 ریال اهدا شد ضمن اینکه به نفرات اول تا سوم منتخب دراین جشنواره یک لوح سپاس وتندیس نیز اهدا شد


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1057
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 868
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 926
  • بازدید ماه : 1,086
  • بازدید سال : 3,003
  • بازدید کلی : 18,150