loading...
هدایت
محمد بازدید : 9 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
ارزش گذاری به نماز نشانه ی ایمان و اخلاص به خدا استو بی اعتنایی دلیل ضعف عشق و علافه به معنویات است .


حضرت علی (ع) می فرمایند: سارق ترین و دزد ترین افراد اناند که نمازشان را بکاهند و بدزدند.

در جای دیگر فرمودند : کسانی که نماز را سبک می شمارندمانند زنانی هستند که سقط جنین می کنند نه می توان انها را حامله نامید و نه می توان به انان بچه دار گفت.

و نیز فرموده اند : کسی که نماز را سبک بشمارد و ضایع مند نسبت به غیر نماز تضییع بیشتری خواهد داشت.

پیامبر اسلام (ص) می فرمایند : ان که نماز خود را تباه سازد در قیامت کنار قارون و هامان خواهد بود . وای بر کسی که از نماز خود مواظبت نکند.

و نیز کسی که نماز را سبک بشمارد خداوند برکت و بهره و خیر را از عمر و مال او بر می دارد.

پاداش کار های او از بین می رود.

دعاهایش مستجاب نمی شود .

هنگام مرگ با احساس گرسنگی و تشنگی مخصوصی از دنیا می رود.

در برزخ شکنجه و ظلمت و فشار می چشد.

در قیامت حساب سختی  از او کشیده می شود .

و فرمودند : هر که نماز را سبک بشمارد از امت من نیست.

از پیامبر اکرم نقل شده است که : همین که انسان در نماز به غیر خدا توجه می کندخداوند به او می فرمایند: به که توجه می کنی ؟ ایا پروردگاری غیر از من سراغ داری ؟ ایا مراقبی جز من در کارست ؟ایا به بخشنده ای غیر از من دل بسته ای ؟ بخشنده ترین کس منم ... اگر توجه به من داشته باشی من و فرشتگانم به تو توجه داریم.









ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1057
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 305
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 363
  • بازدید ماه : 523
  • بازدید سال : 2,440
  • بازدید کلی : 17,587