loading...
هدایت
محمد بازدید : 11 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

همایش شهرداران استان مازندران به میزبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل با حضور استاندار مازندران ، معاون عمرانی استاندار ، مدیران کل دفتر امور شهری و شوراها ، دفتر امور روستایی ، امور بانوان و خانواده ، دفتر فنی استانداری ، مدیر عامل سازمان همیاری شهرداریهای استان ، فرمانده نیروی انتظامی استان ، امام جمعه و سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان آمل ، فرمانده نیروی انتظامی آمل ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر آمل ، شهرداران استان مازندران و برخی دیگر از مسئولین در سالن اریکه آریایی آمل برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شهرداری آمل ، دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران در این همایش با تاکید بر فضاسازی و زیباسازی مناسب و گل آرایی ورودی و خروجی های شهرهای استان در آستانه فرا رسیدن عید نوروز خطاب به شهرداران گفت : بهار 93 را باید یک گام بلند تر از گذشته برداریم و زمینه استقبال از مسافران را فراهم کنیم .

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امکانات این استان گفت : ما در منطقه ای زندگی می‌کنیم که از لحاظ منابع انسانی و طبیعی در جایگاه بسیار بالایی در سطح کشور قرار دارد پس باید تلاش کنیم تا این استعدادها را بشناسیم و بهترین استفاده را از آن ببریم .

دکتر فلاح در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه موضوع زباله و پسماند يكي از موضوعات جدي همه ي كشورهاي دنياست گفت : زباله يكي از چالش هاي جدي استان مازندران است و این استان به لحاظ گستردگي كه دارد در زمينه زباله و مبلمان شهري داراي چالش و ضعف هايي ميباشد كه به عنوان آسيب جدي به استان تلقي ميشود .

دکتر فلاح با بیان اینکه در بحث مدیریت پسماند مازندران در گذشته بسیار ضعیف عمل شده است گفت : موضوع پسماند و زباله در مازندران بسیار مهم است که متاسفانه نگاه به پسماند نگاه عادی بوده است .

وی با انتقاد از محقق نشدن 21 درصد از بودجه شهرداریها در سال 92 بیان داشت : این عمل ربطی به دولت ندارد و باید شهرداران با مدیریت صحیح به دنبال کسب درآمدهای پایدار باشند و نباید بودجه شهرداری را فقط در کسب عوارضات نگاه کنیم .

استاندار مازندران در خصوص تخيله نخاله هاي ساختماني در سطح شهر افزود : استان مازندران مسافر خيز است ولي متاسفانه توسط عده اي كه اصلا به زيبائي شهر توجه ندارند ، نخاله هاي ساختماني را در ورودي و يا در مكان هايي كه در ديد مردم است تخليه مي كنند و شهرداران بايد برای راه حل این مشکل نیز توجه جدی داشته باشند .

حجت الاسلام محمد علی رحمانی آملی ، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران و امام جمعه شهرستان آمل در این نشست با بيان اينكه تعامل كار شهرداريها با مردم مي تواند در اجراي امورات موثر باشد گفت : اگر در جايي احساس كرديم كه عملكرد و كاركردهاي ما با مشكلي مواجه شده است قطعا با پيوست فرهنگي هماهنگ نبوده است و اعتقاد اين است كه در حوزه شهرداريها بايد رضايتمندي حاصل گردد .

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران ، تصریح کرد : فرمانداران ، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر برای عمران و آبادانی شهرها باید در کنار هم باشند نه روبروی هم ، زیرا اختلافات بین آنها ، موجب دلسردی مردم از مسئولین می شود .

مهندس علی نبیان معاون امور عمرانی استانداری مازندران در این همایش گفت : با توجه به اینکه به روز درختکاری نزدیک شدیم باید فرهنگ درختکاری را نهادینه کنیم و بعد از آن فرهنگ نگهداری از آنها را در بین فرزندانمان نهادینه کنیم .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دغدغه ی همه ی ما بحث پسماند است و این مهم نیاز به یک همت مضاعف دارد اظهار داشت : بزودی کارخانه زباله سوز در دو شهر ساری و نوشهر افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید .

معاون امور عمرانی استانداری با بیان اینکه در کشور ما از زباله یعنی طلای کثیف تاکنون بهره برداری خوبی نشده است گفت : در شهر آمل 12 ایستگاه بازیافت زباله خشک وجود دارد که شهروندان در قبال تحویل زباله خشک مواد شوینده و بهداشتی دریافت می کنند و امیدواریم که اینگونه فرهنگ ها در شهرهای دیگر نیز نهادینه شود .

سرتیپ دوم مسعود جعفری نسب فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران با اشاره به این که هزینه کردن در حمل و نقل شهری یک سرمایه گذاری است تصریح کرد : در بودجه نویسی شوراها و شهرداریها به موضوع حمل و نقل باید توجه ویژه ای داشت .

فرمانده انتظامی استان مازندران افزود : در حال حاضر در سطح استان ماموریت نیروی انتظامی از حوزه انفعالی خارج شده و در برخورد با اراذل و اوباش ، تعارف نداریم و بحمدا... در چند ماهه گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است .

وی تصریح کرد : باید تعاملات مناسبی میان نیروی انتظامی و شهرداری ها صورت گیرد تا در کنار هم بتوانند مطالبات مردم را پیگیری کنند .

سید علی اصغر حسینی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه در سال 92بودجه شهرداریهای استان مازندران520 میلیارد تومان بوده است گفت : در 11 ماهه ساجاری 367 میلیارد تومان محقق شده است که 21 درصد از آن محقق نشده است و امیدواریم که تاپایان سال بتوانیم عقب ماندگی بودجه را جبران کنیم .

مهندس سيد علي اصغر حسيني مدير كل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري مازندران با بيان اينكه برگزاري چنين جلسات و ديدار چهره به چهره مديران شهري استان آوردهاي خوبي دارد اظهار داشت : اينگونه جلسات ارتباط تنگاتنگي بين شهرداران ايجاد خواهد كرد و با استفاده از تبادل اطلاعات و تجربيات ، مديران شهري مي توانند از اين تبادل افكار نهايت بهره را در مديريت هر چه بهتر شهر ببرند .

سید علی حجازی مدیر عامل سازمان همیاری شهردارهای مازندران گفت : بودجه جامع سازمان همیاری شهرداریها در سال 93 با فروش به میزان 266 میلیارد و 100 میلیون ریال می باشد که بر اساس کار کارشناسی شده در زمینه های مختلف عمرانی ، بازرگانی و خدماتی هزینه خواهد شد .

مدیر عامل سازمان همیاری شهردارهای مازندران از تشکیل موسسه پسماند در این سازمان خبر داد و افزود : این موسسه بدون دریافت هیچگونه هزینه آماده همکاری و در خدمت شهرداری های مازندران بوده که سالانه 250 میلیون تومان هزینه به این موضوع اختصاص داده شده و این هزینه تماماً توسط این سازمان پرداخت می شود .

مريم جمشيدي مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري مازندران در این نشست با اشاره به اینکه شهرداران برای پیشبرد امورات بانوان شاغل ، باید مشاور در امور بانوان داشته باشند بیان داشت : انتظار داریم تا در اجرای برنامه های این اداره کل شهرداریها در ایجاد محیط های شاد و مفرح برای خانواده ها نهایت همکاری را داشته باشند .

سید جعفر رسولی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان آمل در ادامه جلسه اشاره کرد : یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان محل فعلی دپوی زباله است و با مکاتباتی که با استانداری و دیگر دستگاههای ذیربط شده امیدواریم بتوانیم از فاجعه بزرگی که در راه است جلوگیری کنیم .

وی ادامه داد : مردم از شهراریها انتظاراتی دارند که برای برطرف کردن مسائل روحی و روانی نیازمند برنامه های شاد هستند و اگر شهرداریهای مازندران همت کنند و در یکی از روزهای سال ، روزی را به عنوان روز شادی ، با اجرای برنامه های شاد ، دل مردم را شاد کنند این امر بسیار پسندیده خواهد بود .

احمد امیر سلیمانی شهردار آمل با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا در 12 ایستگاه توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری در حال اجرا می باشد اظهار داشت : تفکیک زباله از دم درب منازل انجام می شود و هر بسته ای که تحویل می شود هدیه ای تقدیم شهروندان می شود .

وی با بیان اینکه اوضاع زباله در آمل خوب نیست بیان داشت : برای دفن بهداشتی زباله زمینی در منطقه جاده بلده در نظر گرفته شده است و با پیگیرهایی که توسط فرمانداری صورت خواهد گرفت امید است بتوانیم با هماهنگی منابع طبیعی سایت زباله را راه اندازی کنیم .

شهردار آمل در بخش دیگری از سخنانش گفت : مردم سرمايه هاي انقلاب هستند و خدمت به اين مردم عبادت است .


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1057
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 318
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 376
  • بازدید ماه : 536
  • بازدید سال : 2,453
  • بازدید کلی : 17,600